středa 25. ledna 2017

Snadný recept na naprosto skvělé burrito

Už nějakou dobu si plánuju, že zajdu do Burrita Loca a dám si tam burrito nebo tacos. Ale zatím k tomu bohužel nebyla příležitost, a pokud byla, tak nebyly peníze. Nicméně jsem to už nemohla vydržet a rozhodla jsem se jednat. Nemyslím si, že bych byla ve vaření nějak špatná, mám sice dny, kdy bych raději k plotně vůbec chodit neměla, ale většinou jsou mé výtvory jedlé a mnohdy dokonce moc dobré. Řekla bych, že je to tím, že před vařením sjíždím několik variant jednoho receptu, až si nakonec utvořím nějakou představu, a taky podvědomě plán, kterého se držím. Mnohdy jsem nucena použít jiné ingredience, než v originálním receptu píšou, často si přidávám a ubírám, co chci a co ne. Neřekla bych, že je to talent na to vycítit, co s čím bude chutnat dobře, spíš jsem okoukala od mamky, že bych se neměla bát experimentování. Možná že v tom špetka talentu je…
Nicméně, chtěla jsem si udělat své první burrito a vůbec jsem nevěděla, jak bude chutnat. Nevěděla jsem, od čeho se odpíchnout. Nejraději nejdříve ochutnám originální recept, abych věděla, jakou chuť očekávat, a pak se k ní nějak snažila přiblížit. Ale v tomto případě, stejně jako v mnoha jiných, jsem do toho šla naprosto nepřipravená. Mamka odjela na necelý týden pryč, tak jsem měla volnou kuchyň (což může být katastrofa). Večer přede dnem, kdy jsem chtěla vařit, jsem na youtube hledala recept, který by mi vyhovoval. Nakonec jsem nenašla úplně přesně podle mých představ, ale to bych to nebyla já, kdybych neimprovizovala. Jelikož jsem chtěla ochutnat i tacos, na Laura in the kitchen jsem objevila skvělý recept na tacos z mletého masa. Na Get Curried se mi zalíbil recept na domácí tortilly a burrito z kuřecího masa. Nakonec jsem teda z Get Curried skoro nic nepoužila, ale pomohlo mi si ujasnit, co vlastně v burritu chci papat.



Suroviny:
500 g mletého masa (podle chuti, já vzala hovězí, ale umím si to představit i s mletým kuřecím nebo krůtím)
1 balíček koření na burrito (byla jsem líná a nechtěla hledat všechno koření, tak jsem raději koupila pytlíček. Byl teda dost drahý… Pokud si chcete regulovat množství soli, tak do koření na burritos se dává mletý koriandr, mletý hřebíček, chilli, pepř a ještě určitě něco, omlouvám se, ale mix v pytlíčku mi vyhovoval víc :D a celý pytlíček ani nepoužijete)
Podle chuti jakékoli fazole a kukuřici v konzervě
Asi dvě až tři lžičky kečupu, půl hrnku vody
Sůl podle chuti
Celá menší cibule nadrobno nakrájená
Česnek rozmáčklý a nakrájený na plátky, 2 velké stroužky
Uvařenou rýži
Tortilly (byla jsem šetřilka a koupila ty nejlevnější, tedy ty nejmenší. Rozhodně kupte větší, jestli chcete burrito víc naplnit)
Nastrouhaný čedar nebo jiný sýr (ale čedar je skutečně vynikající)
Zakysaná smetana

1.       Dejte vařit rýži. Já mám výhodu, že mám rýžovar, a všechno o dost ulehčí. Popravdě jsem rýži nikdy nevařila a tím pádem jsem ani nevěděla, jak se to dělá, ale od té doby, co máme rýžovar, rýže je na jídelníčku několikrát týdně. Takže tedy dejte vařit rýži a na hlubokou rozpálenou pánev s olejem přihoďte maso. Pořádně ho vařečkou rozmělněte, ať už z něj nezbývají žádné velké kusy, a poté přihoďte česnek a cibuli (maso ještě nemusí být úplně hotové, tak ze 75%). Nechte chvilku povařit, až už neuvidíte žádné růžové kusy a všechno je hezky uvařené. Potom lžičkou odeberte přebytečný tuk, který maso vypotilo. Poté maso osolte a nechte dělat kolem 6 min. Stáhněte plamen.



2.       Do sklenice dejte kečupu asi tolik, kolik je vidět na fotce, a přilejte vody tak nějak, kolik ukazuju, ale možná spíš méně. Dovnitř nasypte asi tak lžíci koření, podle chuti, a dosolte (také podle chuti. Na mě to pytlíkové koření slané vůbec nebylo). Přilejte tuto směs k masu a nechte ho dělat kolem dvou minut, poté přihoďte fazole a kukuřici (mamka je alergická, tak proto jsem kukuřici nepřidávala. Poprvé jsem jí tam ale dala a je to s ní mnohem lepší). Nechte dělat tak kolem osmi minut, ale já to většinou tak dlouho nevydržím.




3.       A přichází poslední krok. Ohřejte na pánvi tortillu z obou stran, netrvá to moc dlouho. Následně jí položte na podložku a dejte doprostřed asi tak lžíci rýže. Nějak to odhadněte, záleží na velikosti tortilly, a většinou budete potřebovat míň, než si myslíte. Na rýži dejte přibližně stejné množství masové směsi (ale já dávám víc, takže to je taky podle chuti a taky jak si myslíte, že se vám bude vejít). Zasypte čedarem, kápněte zakysanou, zabalte a máte výborné domácí burrito!




Dobrou chuť <3

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)