neděle 12. června 2016

Vločky bez vaření

Znáte to, ráno nestíháte snídat, protože vstáváte pozdě a snídaně trvá dlouho. Nebo stíháte? Já třeba jsem typ, co nesnídá, nejsem zvyklá ráno jíst a ani poránu nic nerozkoušu, takže u mě pečivo ani třeba palačinky nebo tak něco nepřipadá v úvahu. A jogurty taky zrovna nemusím, takže tímhle směrem to nepůjde :D
Ale zjistila jsem, že když si udělám vločky, tak je mám rychle snězené a jsem dlouho plná, jelikož to vločky dělají, zaplňují. Ale pokud nechcete jíst instantní ovesné kaše (na těch nevidím nic špatného, naopak je mám moc ráda :3), máte dvě možnosti: buď si kaši udělat v mikrovlnce (což nedoporučuju, nebo spíš moje mamka ne. Bojí se o své zdraví kvůli vlnění z mikrovlnky), a nebo strávit tak 10 minut u plotny s děláním domácí kaše. Samozřejmě, té se nic nevyrovná, ale její příprava je vhodná spíš na víkendový brunch než na rychlou snídani předtím, než letíte do školy/práce/kamkoli.
Ale existuje i třetí možnost, jak si sama udělat vločky, aniž by to vyžadovalo dlouhé vaření nebo mikrovlnku.
Stačí vám jen uvařit vodu, zalít připravené vločky tak akorát množstvím, aby úplně neplavaly, zkrátka nějak lehce pod první hladinu vloček. A následně přikrýt třeba talířkem nebo táckem, nečím, aby pára hezky zůstala uzavřená v misce s vločkami. Takto je můžete nechat jak dlouho chcete, dokud nenasají vodu, takže minimálně pět minut se můžete třeba oblékat, vyřizovat emaily nebo cokoli, co po ránu děláte a kvůli tomu nestíháte jíst.
Po uplynulé době stačí jen vhodit kousíček másla a je hotovo :)

Já osobně si kaši ještě doslazuju medem nebo golden syrupem, a sypu na ní chia semínka. Ty taky pomáhají zaplnit žaludek, takže dlouho budete mít pocit, že nemáte hlad. Aspoň do svačinky. A když máme doma i sušené nebo čerstvé ovoce, přidám i to :)

Jednoduchý, ale delikátní recept na rychlou a zdravou snídani ;)


Přidávám fotku Wendy, která je ráda, že může o chvilku déle spát a nemusí se stresovat se snídaní :)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)